Sunday, November 18, 2007

Gingerbread House






Last year I wanted to make gingerbread houses (yes, plural...I don't know what I was thinking) around Christmas time, you know start a tradition...but it never happened. Something about having a baby and two toddlers running the house...So, this year I really wanted to attain my goal of at least one gingerbread house. Then Spencer made the mistake (or was it calculated?) of mentioning to Phillip that we should start "practicing" making Christmas cookies. From then on every day I heard "We should make cookies. When are we making cookies? Why not?" from Phillip. Well, German Christmas cookies can get quite expensive if you make a lot of them and have to keep making them from October til December (which is what Spencer would love). Thus, I thought we'll make a practice gingerbread house, since I had never tried the recipe. So, we had a haunted gingerbread house for Halloween.
Letztes Jahr wollte ich zur Weihnachtszeit Lebkuchenhaeuser backen (ja, mehrere, ich weiss auch nicht was ich mir dabei dachte), als eine neue Tradition. Das hat aber nicht geklappt...hatte wohl was damit zu tun, dass ich ein Baby hatte und zwei Kleinkinder, die den Haushalt schmeissen...Also wollte ich dieses Jahr auf jeden Fall wenigstens ein Haeuschen backen. Dann beging Spencer den Fehler (oder war das Absicht?) dem Phillip zu sagen, dass wir ueben sollten unsere Weihnachtsplaetzchen zu machen. Jeden Tag hoerte ich "Wir sollten Plaetzchen backen. Wann backen wir Plaetzchen? Warum nicht?" vom Phillip. Da deutsche Plaetzchen teuer werden koennen wenn man viele macht, vor allen Dingen, wenn man sie von Oktober bis Dezember immerzu herstellt (was Spencer gerne haben wuerde). Daher dachte ich wir backen ein Lebkuchenhaeuschen zum Ueben, da ich das Rezept noch nie probiert hatte. Also hatten wir ein Lebkuchenhaeuschen (in dem es spukt) fuer Halloween.

No comments: